نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد، مصرف روزانه یک فنجان قهوه تلخ در صبح، میتواند خطر بروز پارکینسون و آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
به گزارش دیلیمیل، نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد، مصرف روزانه یک فنجان قهوه تلخ در صبح، میتواند خطر بروز پارکینسون و آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این پژوهش که در کانادا صورت گرفته تأیید میکند، کافئین موجود در قهوه میتواند به کاهش ریسک بروز بیماری پارکینسون و آلزایمر کمک کند.
پارکینسون، همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده میشود؛ شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمیکند.
به طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلولهای ترشح کننده مادهای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است رخ میدهد.
بعد از آلزایمر، پارکینسون شایعترین بیماری مخرب اعصاب به حساب میآید؛ پارکینسون بیماری مزمن و پیشروندهای است که در آن سلولهای ترشحکننده دوپامین در جسم سیاه در مغز میمیرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم میشود.
نتایج تازهترین بررسیها نشان داده است، بیماری پارکینسون تا 7 سال آینده، یک پنجم رشد میکند و تا سال 2040، موارد ابتلا به آن با 2 برابر افزایش رو به رو خواهد بود.
وبور، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کانادا میگوید: بررسیهای متعدد نشان داده است، مواد شیمیایی تشکیل دهنده قهوه برای حفظ قدرت شناختی مغز مفید است.
در سال 2006 میلادی 26 میلیون و ششصد هزار نفر در جهان به بیماری آلزایمر مبتلا بودند و پیشبینی میشود که در سال 2050 میلادی از هر 85 نفر یک مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد.
پنج درصد از جمعیت 65 ساله و بالاتر به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید مبتلا هستند و این در حالیست که 10 تا 15 درصد سالمندان در همین گروه سنی از بیماری آلزایمر خفیف رنج میبرند.
تمامی دوستان ، صاحبان مشاغل ، شرکت ها ، موسسات ، بیمارستانها و....حتی ارگانهای نظامی
میتوانند ازخدمات فوق بهره مند شوند.
باما تماس بگیرید. 07137325725
هر سال در نخستین لحظات سال نو، رهبر انقلاب در پیامی به عموم مردم ایران ضمن تبریک سال نو نامگذاری سال جدید را انجام میدهد که مسیر حرکت یکساله کشور را مشخص میکنند. امسال نیز همانند سال های گذشته حضرت آیت الله خامنه ای در نخستین دقیقه های پس از تحویل سال نو با مردم سخن گفتند.
رهبر معظم انقلاب سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند. ایشان در بخشی از سخنان خود یادآور شدند: مسئله اصلی ما امسال هم مسئله اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند،همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را همه تعقیب کنند ودنبالگیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتیِ مردم هم مسئله ی اشتغال، هم مسئلهی سرمایهگذاری و بقیّهی چیزها- حل خواهد شد. آسیب های اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب در طول سال های گذشته که بارها حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای داخلی را مطرح کرده اند مورد تاکید قرار داده اند.
برخی از مهمترین دلایل مصرف کالای داخلی بتشریح رهبر انقلاب :
*ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی
*ایجاد کار و اشتغال
*افزایش ابتکارات تولیدکنندگان
*افزایش ثروت ملی
*کاهش تورم وکنترل نقدینگی
مورد اشاره قرار داد. برای ارتقای اقتصاد ملی و رسیدن به پیشرفت همه جانبه ، گریزی از مصرف کالای داخلی نداریم. از این رو با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی چرخه اقتصاد کشور بر مدار پیشرفت قرار می گیرد.
درباره نمایندگانی که حاضرند اطلاعات تمام تراکنشهای مالی کشور را در اختیار شقیترین دشمنان این ملت قرار دهند، ولی حاضر نیستند اطلاعات مربوط به نظر شخصی خود درباره هر طرح و لایحه مطرح شده در صحن مجلس را در اختیار موکلان خود قرار دهند، چه باید گفت؟
حسن رضایی طی یادداشتی ئدر روزنامه وطن امروز نوشت: کاسب زرنگ، از یک سوراخ 2 بار گزیده نمیشود، بلکه اگر کهنهکارتر باشد، یک بار هم گزیده نمیشود! وقتی پای منافع عمومی در میان باشد اما ظاهر قضیه کمی برعکس میشود. مثلا میتوان سال 82 تا 84 با اروپاییها کلی مذاکره کرد و تعلیق تمام فعالیتهای هستهای یک ملت را پذیرفت و بعد هم که اروپاییها به هیچ عهدشان وفا نکردند دوباره پلمب تاسیسات هستهای را با دست خود باز کرد. در کتاب خاطرات خود هم نوشت: «متأسفانه، در مقابل اگر نگوییم هیچ، ایران مابهازای بسیار اندکی دریافت کرد و بارها اقدامات اعتمادساز خود را افزایش داد و تنها در عوض آن، با قولهای انجام نشده و درخواستهای بیشتر روبهرو شد!» وقتی قرار نباشد از جیب شخصی خرج کرد، باز میتوان در سال 92 ساز دیگری زد و گفت:
مذاکره با آمریکا راحتتر از مذاکره با اروپاست، چرا که اروپاییها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند.
آمریکاییها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحتتر است!! بعد هم که شخص کدخدا زیر میز زد، باز به سال 82 بازگشت و مدعی شد: «برجام را میتوان با اروپا ادامه داد!» در این نوع معامله، به نظر شما گام بعدی چیست؟ اگر از فرمول ابتدای این نوشته پیروی کنیم، گام بعدی باید اعتماد نکردن به اروپا باشد، به خصوص اینکه تیم مذاکرهکننده فعلی همان تیم سال 82 است و مثلا در این مساله کهنهکار هم محسوب میشوند! متاسفانه اما وقتی پای منافع عمومی در میان باشد باز هم ظاهرا قضیه برعکس میشود، لذا کاسبان موردنظر باز هم به دنبال تکرار همان اشتباهات سال 82 میروند. که چه شود؟! که بتوانیم اعتماد اروپا را مجدد جلب کنیم. حالا راهحل چیست؟ اروپاییها میگویند به مقررات FATF تمکین کنید تا ما مطمئن شویم شما از تروریستها حمایت نمیکنید. - جان؟! ما از تروریستها حمایت میکنیم؟ اعضای کومله و الاحواز که در اروپا ول میچرخند! منافقین هم که تمام کنفرانسهایشان در دل پاریس برگزار میشود. - نه! آنها که قبول نیست؛ دنیا درباره حمایت شما از تروریستها نگران است نه حمایت اروپا و کدخدایش! –
عجب؟! حالا تروریستهای مورد حمایت ما کی هستند؟ -تمام افراد و نهادهایی که طبق قطعنامه 2231 (برجام) هنوز در لیست تحریمها باقی ماندهاند.- میشود نام ببرید؟ -بله! مثلا همین:
وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، وزارت ارشاد، سپاه و خلاصه، 224 شخص، سازمان، شرکت، دانشگاه، بانک و... . - وای خدای من، ما کنار چقدر تروریست زندگی میکردیم و خبر نداشتیم! ممنون که نگران ما هستید!
حالا سوال این است که اگر ایران با همین دستفرمان بخواهد FATF را بپذیرد، به انجام چه اقداماتی موظف خواهد شد؟ پاسخ ساده است: ایران موظف است از دادن هر نوع خدمات بانکی (ارزی) به این نهادها امتناع کند و به FATF اطمینان دهد که ارز وارد شده به کشور را در اختیار این سازمانها و افراد قرار ندهد. اگر FATF اطمینان حاصل کند که ایران از تعهدات خود در این زمینه تخلف کرده است، کشورهای اروپایی خود را برای همراهی با تحریمهای آمریکا و وضع تحریمهای جدید ضد ایران محق خواهند دانست. حالا رئیس FATF کیست؟! دستیار وزیر خزانهداری آمریکا و از چهرههای نزدیک به ترامپ و نتانیاهو! منطق حامیان این طرح خیانتبار در داخل چیست؟ 1-دفاع از شفافیت 2-تسهیل ارتباطات بانکی. حامیان FATF معتقدند رفتن زیر بار این تعهد، قیمت دلار را هم پایین خواهد آورد. حالا چرا این ادعاها کذب است؟ بگذارید اول از دومی شروع کنیم! واقعیت این است که ترس بانکها از مساله تحریم، خیلی بیشتر از مساله پولشویی و تامین مالی تروریسم است، به طوری که میتوان گفت چنانچه روشن شود یک بانک تحریمهای آمریکا را در هر زمینهای نقض کرده است،
زیان بسیار بیشتری از نقض مقررات پولشویی متحمل خواهد شد. بر همین اساس، بانکها در دوره زمانی سالهای 2009 تا 2015، حدود 42 میلیارد دلار بابت مسائل تحریمی جریمه شدهاند ولی برای موضوع مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، بسیار کمتر از این مقدار جریمه شدهاند، لذا ما حتی اگر تروریست بودن آن 224 نهاد و فرد ایرانی را هم بپذیریم تا شاید-تاکید میکنم، شاید!- روزی از لیست سیاه FATF خارج شویم، چون موانع تحریمی همچنان پابرجاست، هیچ تفاوتی در روابط بانکی ما با دنیا ایجاد نخواهد شد. اما مطلب دوم و ادعای شفافیت. مهمترین حامیان FATF در مجلس، در حالی سنگ شفافیت را برای دفاع از این معاهده خیانتبار بر سینه میکوبند که خود از مهمترین مخالفان طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس بوده و هستند. علی مطهری، نایبرئیس مجلس شورای اسلامی که همواره از شجاعت و حریت نمایندگان میگوید، در همین زمینه طی یادداشتی به دلایل خود برای مخالفت با شفافیت آرای نمایندگان در صحن مجلس اشاره کرده است.
مطهری مینویسد: «من با شفافیت حضور و غیابها و سفرهای نمایندگان و مانند اینها موافقم اما با شفافیت آرای آنها موافق نیستم، زیرا جامعه امروز ما هنوز رشد لازم را در این زمینه پیدا نکرده است. اگر آرای نمایندگان به طرحها و لوایح اعلام عمومی شود، نماینده در حوزه انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروههای فشار قرار میگیرد یا به موجب نظارت استصوابی حق او در انتخابات بعدی ضایع میشود. به همین جهت ممکن است محذور واقع شود و رای واقعی خود را اعمال نکند، در حالی که نماینده باید در ابراز رای خود آزاد باشد، لذا اینجانب این طرح را امضا نکردم و به فوریت آن هم رای ندادم». فاطمه ذوالقدر، دیگر نماینده اصلاحطلب مجلس نیز در همین زمینه میگوید: جزو موافقان این طرح بودم و امضا هم کردم اما مخالف افشای اسرار نمایندگان هستم؛ نباید اینطور باشد که رای دادن درباره مطلبی بعدها به اهرم فشاری تبدیل شود. یک نماینده باید آزادانه عمل کند و به وظایف خود بپردازد اما این طور نباشد که بعد از رای دادن به موضوعی، برایش دردسر ایجاد و اسرارش فاش شود. به نظر میرسد مساله باز هم همان تفاوت جیب شخصی و جیب مردم است. براستی درباره نمایندگانی که حاضرند اطلاعات تمام تراکنشهای مالی کشور را در اختیار شقیترین دشمنان این ملت قرار دهند، ولی حاضر نیستند اطلاعات مربوط به نظر شخصی خود درباره هر طرح و لایحه مطرح شده در صحن مجلس را در اختیار موکلان خود قرار دهند، چه باید گفت؟! به نظر شما اینها نمایندهاند یا کاسبانی که دستشان تنها در جیب مردم و منافع ملی است؟!
اتهامات ترور و اختلال در همکاری اقتصادی ایران و اروپا
در آستانه ارائه بسته مالی اروپا برای همکاری اقتصادی با ایران، اتهامات تروریستی علیه ایران در اروپا افزایش یافته است.
فین بورش اندرسون، رئیس دستگاه اطلاعاتی دانمارک روز سه شنبه مدعی شد که روز 21 اکتبر سال جاری یک نروژی ایرانیتبار به اتهام کمک به یک نهاد اطلاعاتی ایران به منظور تلاش برای ترور رهبر شاخه دانمارک گروه تروریستی الاحوازیه بازداشت شده است.
اناس ساموئلسون، وزیر خارجه دانمارک هم ساعاتی بعد با اعلام خبر فراخواندن سفیر این کشور از تهران گفت که کپنهاگ از اتحادیه اروپا میخواهد که علیه ایران تحریمهایی را اعمال کند.
اتهام جدید دانمارک علیه ایران، در ادامه اتهامات اخیر علیه تهران به ویژه توسط فرانسه است که با بازداشت یک دیپلمات ایرانی، ایران را به تلاش برای بمبگذاری در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در ویلپنت متهم کرده بود.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اتهام جدید، آن را تکذیب کرده و در "ادامه توطئهها و دسیسههای دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی" خواند.
نکته مهم این است که این اتهامات به ویژه اتهام دانمارک علیه ایران درست در آستانه ارائه بسته و مکانیزم مالی ویژه اتحادیه اروپا به ایران به منظور دور زدن تحریمهای یکجانبه آمریکا و نجات برجام است. همزمانی این دو اتفاق به ویژه در کنار درخواست فوری دانمارک برای اعمال تحریمهای جدید علیه تهران، کمی معنادار به نظر میرسد، از این جهت که شاید طرح اتهامهای ترور، تلاشی برای ترور مکانیزم مالی ویژه اروپا برای دور زدن تحریمهای آمریکا باشد.
گرچه متجاوزان سعودی ــ اماراتی در عملیات ساحل غربی یمن انتظار پیروزی سریع را داشتند، اما بنا به برخی دلایل این عملیات شکست خورد و رسوایی بزرگتری برای آنها رقم زد.
هنگامی که ائتلاف متجاوز به یمن تلاش کرد عرصه مبارزه در ساحل غربی این کشور را گسترش داده و این موضوع را با تشدید کنترل خود بر شهر الحدیده و فرودگاه نظامی این شهر و بندر استراتژیک آن دنبال کند، ارزیابی آنها این بود که این اتفاق باعث خواهد شد ارتش و کمیتههای مردمی تسلیم آنها شوند، یا لااقل ورود به مذاکرات بر اساس شرایط ائتلاف را بپذیرند.
ائتلاف مذکور همچنین بهاشتباه تصور میکرد که نتایج این جنگ برای یگانهای مهاجم تضمینشده خواهد بود، اما سعودیها و اماراتیها نمیدانستند که این جنگ میتواند کلیدی برای شکست آنها باشد و به برگ برنده برای تأکید بر پیروزی ملت یمن در جنگ ظالمانه آغازشده در این کشور تبدیل شود، جنگی که با مشارکت و حمایت کشورهای غربی و منطقهای دنبال میشود.
چرا متجاوزان سعودی پیروزی در ساحل غربی را تضمینشده میدیدند؟
ماهیت جغرافیایی ساحل غربی یمن نقش اساسی در برداشت پیروزی برای متجاوزان سعودی داشت و آنها بر همین اساس این درگیری را آغاز کردند. این منطقه جغرافیای سطحی وسیع و طولانی در امتداد نوار ساحلی است که بین منطقه المخا واقع در شمال باب المندب تا شهر الحدیده واقع در مرکز سواحل یمن در دریای سرخ بالغ بر 200 کیلومتر است.
* منطقه مذکور بهاستثنای برخی تپههای غیرمرتفع کاملاً مسطح است، این شرایط بهخلاف مناطق دیگر درگیریها با ارتش یمن و کمیتههای مردمی در مرزهای شمالی عربستان یا عمق یمن و یا دروازههای ورود به صنعا و دیگر مناطق یمنی است. متجاوزان بهاشتباه تصور میکردند که نقاط قدرت ارتش و کمیتههای مردمی و جریان انصارالله در مناطق کوهستانی است.
* سعودیها و اماراتیها تصور میکردند که حملات آنها به سواحل غربی با حمایت و پشتیبانیهای گسترده هوایی همراه خواهد بود، چرا که مانور هوایی نیروهای اماراتی و سعودی بر فراز دریای سرخ امن و آسان است. آنها همچنین تصور میکردند که مناطق ساحلی میتواند از حمایت و پشتیبانی کشتیها و ناوهای جنگی متجاوزان نیز برخوردار باشد، بهویژه که اهداف این جنگ شامل مواضع و پایگاههای ارتش و کمیتههای مردمی کاملاً در نوار ساحلی مشرف به دریای سرخ واقع شده است و در مسیر آتش فعال نیروهای دریایی متجاوزان سعودی و اماراتی قرار دارد.
* متجاوزین همچنین تصور میکردند که میتوانند از ماهیت و شرایط مناسب ساحل غربی یمن برای تحرکات آرام و سریع و روان یگانهای زمینی خود استفاده کنند و آنها را با پشتیبانی تجهیزات و نفربرهای زرهی پیشرفته آمریکایی و انگلیسی بهسمت جبهههای جلوتر انتقال دهند. آنها در عین حال مطمئن بودند که یگانهای ارتش یمن و کمیتههای مردمی این کشور امکانات مناسب برای مواجهه با این خودروها را در اختیار ندارند. این اطمینان هنگامی افزایش پیدا میکرد که به کنترل مطلق نیروهای هوایی عربستان و امارات بر حریم هوایی منطقه نیز توجه میشد.
عوامل شکست متجاوزان در عملیات ساحل غربی یمن
* نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی بعد از آغاز عملیات متوجه شدند که ارتش یمن و کمیتههای مردمی این کشور توانمندیهای میدانی و نظامی برای مبارزه در مناطق ساحلی را نیز مانند مناطق کوهستانی در اختیار دارند. مهمترین عامل در این عرصه که فراتر از تجربه مبارزاتی و امکانات نظامی بود، تعهد و ایمان آنها و تصمیمگیری نهایی ملت یمن برای دفاع از کشور بود، این چیزی بود که ائتلاف متجاوز تاکنون نتوانسته آن را درک کند.
*این عملیات نشان داد که توانمندیها و تکنولوژی پیشرفتهای در اختیار یگانهای ارتش یمن و کمیتههای مردمی این کشور وجود دارد که شامل هواپیماهای بدون سرنشین و موشکهای بالستیک میشود. این تجهیزات برای جنگ دفاعی از مناطق ساحلی مناسب است، چراکه تأثیرگذاری خود را در هدف قرار دادن مراکز تجمع دشمن و کشتیها و اتاق عملیات و فرماندهی نیروهای متجاوز آن نشان داده است.
* یمنیها در دفاع خود از سواحل غربی این کشور تاکتیک جدیدی را بهکار گرفتند که پیش از این میان بسیاری از ارتشها که بدون پوشش هوایی مبارزه میکردند سابقه نداشته است. این معادله مبتنی بر نزدیک شدن به نیروهای زمینی دشمن متجاوز و تلاش برای حضور در مناطق بسیار نزدیک به این نیروها است. این موضوع قدرت حملات هوایی تأثیرگذار ضد نیروهای مدافع یمنی را از متجاوزان سلب میکند.
در نتیجه همین تاکتیک مبارزاتی بود که یگانهای نیروی زمینی عربستان و امارات بارها هدف حملات موشکی خودشان قرار گرفتند.
* ارتش و کمیتههای مردمی یمن امکاناتی را در نیروهای مهندسی و ضدزرهی خود در اختیار دارند که آنچنان هم ساده نیست. آنها به این ترتیب موفق شدهاند صدها خودروی زرهی را بهصورت کامل تخریب کرده یا بهآتش بکشند یا خسارتهای عمدهای را به آنها وارد و آنها را از صحنه جنگ خارج کنند. این موضوع نشاندهنده وجود این امکانات در اختیار نیروهای مدافع یمنی است.
نتیجه جنگ در سواحل غربی چگونه تغییر میکند؟
با توجه به اهدافی که متجاوزان از عملیات ساحل غربی یمن مد نظر داشتند و تلاش داشتند با امکانات گسترده نظامی و تبلیغاتی و دیپلماتیک آن را بهدست بیاورند، نتایج این عملیات برای آنها کاملاً ناامید کننده است. نتایج این عملیات بهعلاوه توانمندیها و امکانات بالایی را که ارتش و نیروهای مردمی یمن در درگیریهای گذشته آن را به اثبات رساندهاند، نمیتوان در هر جنگ یا عملیات آینده نادیده گرفت.
علاوه بر اینها بخش وسیعی از مناطق بین کیلومتر 16 شرق الحدیده و الدریهمی در عملیات اخیر بهدست یگانهای ارتش و نیروهای مقاومت مردمی آزاد شده است که پیش از این قدرتمندترین و بزرگترین خاستگاه متجاوزان برای پیگیری و تکمیل جنگ در ساحل غربی بهشمار میرفت، به این ترتیب بهنظر میرسد متجاوزان سعودی و اماراتی تعداد بیشتری از یگانها و مزدوران خود را از دست دادهاند و تعداد قابل توجهی از خودروهای زرهی و ماشین جنگی آنها منهدم شده است، علاوه بر اینکه آنها فرصت زمانی مناسبی برای تکمیل عملیات در ساحل را از دست دادهاند و ابتکار عمل مورد نیاز خود برای تکمیل کردن جنگ و بهدست آوردن پیروزی بر ملت یمن را نیز از دست دادهاند.
بسته حمایتی دولت ، هر سبد ۶۰۰هزار تومان در ۳ مرحله
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فروشگاههای توزیعکننده بسته حمایتی در ۱۰ روز اول آبان ماه مشخص میشود گفت: این بستهها تا پایان سال ۱۳۹۷ و بهشکل غیرمستمر در سه مرحله و در مجموع با مبلغ ۶۰۰هزار تومان توزیع میشود.
با تصمیم دولت قرار بر این است که بهزودی 9میلیون نفر از افراد تحتپوشش کمیته امداد و بهزیستی، سبد حمایتی دریافت کنند.
علی ربیعی، وزیر سابق رفاه در 25 اردیبهشت ماه سال جاری از توزیع سبد غذایی برای نیازمندان خبر داد و گفت: در چهارچوب سیاستهای رفاهی دولت در بسته حمایت غذایی، توزیع اولین مرحله از سبد غذایی را در سال 97 آغاز کردیم که سیزدهمین مرحله توزیع سبد غذایی بهشمار میرود.
وزارت تعاون اکنون میگوید: توزیع مواد غذایی در ادامه سالهای قبل است و ارزش ریالی این سبد 130 هزار تومان برای خانوادههای کامل است که شامل گوشت قرمز، مرغ، تخممرغ، برنج، حبوبات و ماکارونی، لبنیات، روغن مایع و غیره میشود. افراد میتوانند بهانتخاب خود از هر میزان کالا به هر میزانی که بخواهند دریافت کنند. سعی کردهایم در این مرحله از توزیع سبد کالا آرامآرام بهسمت گروههایی برویم که در نهادهای حمایتی ما نیستند.
وزارت تعاون تأکید کرده که باید واحدهای تابع و کلیه فروشگاهها هماهنگی کافی را برای ارائه خدمات به مشمولین دریافت سبد کالا داشته باشند. همچنین بهمنظور استعلام موجودی کارت مشمولین از طریق دستگاههای پوز مربوطه از تراکنش 200 تومانی استفاده شود. گفتنی است کلیه فروشگاهها بایستی بدون دریافت هیچ نوع کارمزد نسبت به تحویل کالای مورد نیاز مشمولین بهارزش مجموع تراکنشهای انجامشده اقدام کنند. شایان ذکر است شماره کارت مربوط به مشمولین کمیته امداد امام خمینی(ره) تا اطلاع ثانوی همان شماره کارت یارانهبگیری سابق سرپرستان خانوار خواهد بود.
در همین راستا اوایل شهریور ماه بود که انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود: بهزودی با مشارکت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته حمایتی اجتماعی تهیه میشود تا آحاد جامعه بتوانند تحت پوشش حمایتهای اجتماعی قرار بگیرند.
فرایند توزیع بستههای حمایتی به خانوادهها اعلام شد*
اکنون با گذشت حدود 1ماه، فرآیند توزیع بسته حمایتی به خانوادهها اعلام شده است. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه بسته حمایتی در قالب برنامه حمایت غذایی از گروههای کمدرآمد و نیازمند حمایت مثل سالمندان و غیره در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مقدمات اجرای توزیع بسته حمایتی بهزودی فراهم میشود و رییس جمهور تأکید دارند که نخستین مرحله این بسته حمایت غذایی در اولین فرصت در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این بسته حمایتی در اختیار افرادی که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارد قرار خواهد گرفت و شاخص بهرهمندی از این بسته حمایتی، درآمد سرپرست خانوار است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس تأکید رییس جمهور و در 10 روز اول آبانماه فروشگاههای ویژه توزیع این بستههای حمایتی، مشخص خواهند شد. این بستهها تا پایان سال 1397 و بهشکل غیرمستمر در سه مرحله و در مجموع با مبلغ 600 هزار تومان توزیع میشود و تمامی دستگاههای تأمینکننده منابع آن موظف هستند تا هرچه سریعتر منابع مورد نیاز را تأمین کنند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی در اختیار افرادی که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارد قرار خواهد گرفت و در 10 روز اول آبانماه فروشگاههای ویژه توزیع این بستههای حمایتی، مشخص خواهند شد.